|
|
|
Ten behoeve van haar leden heeft de VSV deze Internet Database opgezet. Op deze website vindt u het aanbod schadeautos, schademotoren en andere schadevoertuigen van een groot deel van de leden. Het aanbod van de deelnemende VSV-leden wordt dagelijks ververst. |
|
|
|
|
|
|
|
Vereniging SchadeVoertuighandel
Klarinetweg 29
4337 RB Middelburg
Tel. 06 82 689193
|
|
Email info@vsv.nl
KvK-nummer 40220248
BTW-nummer NL8037.80.199B01
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het bestuur van de VSV bestaat uit de volgende personen:
Peter Goedbloed - Algemeen Voorzitter
Michel Richèl - Vice-voorzitter
Sjors Boonstra - Penningmeester
Jan Pater - Secretaris
Henri Uittenbogaard - Bestuurslid |
|
|
|
|
|
|
| |
Door de jaren heen is de schadevoertuigbranche uitgegroeid tot een volwaardige bedrijfstak, die haar bestaansrecht uitsluitend ontleent aan de betrouwbaarheid van de bedrijven, die in deze bijzondere sector van de autobranche opereren. In de lange tijd dat de telefoon het enige communicatiemiddel was (en er nog geen fax of e-mail bestond), stelde de expertisewereld al hoge eisen aan de bedrijven.
Werd je als handelaar gebeld om naar een schadeobject te gaan kijken, maar deed je dat niet, dan was de kans dat je nog een keer gebeld werd nul. Bracht je een bod uit op een schadevoertuig en deed je dit bod geen gestand, je werd niet meer gebeld. Haalde je, betaalde je en vrijwaarde je het schadevoertuig niet binnen de gevraagde tijd, de volgende keer werd je gepasseerd. Deze natuurlijke selectie leverde een aantal bedrijven op met een zeer hoge graad van betrouwbaarheid en uiterst servicegericht.
In 1995 werd aan een reeds lang gekoesterde wens van de branche gehoor gegeven en werd de VSV in de vorm van een democratische vereniging opgericht door ondernemers uit de branche. Binnen de VSV is de ledenvergadering het hoogste orgaan. Het bestuur bestaat uit 5 personen. De VSV beschikt over een onafhankelijke, professionele voorzitter.
De VSV is een branchevereniging die bestaat uit louter eerstelijns opkopers. Eerstelijns opkopers zijn bedrijven die rechtstreeks van verzekeraars schadeautos, schademotoren of andere schadevoertuigen kopen. Na gevraagd te zijn een bod uit te brengen op een schadeauto of schademotor beoordelen zij dit voertuig, waarna zij eigenhandig en, let wel, voor eigen rekening en risico een “prijs moeten maken”. Daarmee verschillen zij in hoge mate van zogenaamde tweedelijns opkopers. Die komen bij een schadevoertuig, waar reeds een prijskaartje op staat.
Eerstelijns opkopers kennen nog meer unieke karakteristieken. Zo zijn zij gewend (en dientengevolge zijn zij ook als zodanig geoutilleerd) aan het feit dat ze altijd “moeten” bieden. Alle eerstelijns opkopers tezamen zorgen er dus voor dat verzekeraars al hun schadeautos, schademotoren en andere schadevoertuigen altijd kwijt kunnen, op elk gewenst tijdstip, het hele jaar door. Verzekeraars zijn daardoor gezegend met een buffer voor al hun totaal verliezen.
Zo’n gewichtige “input” van voertuigen kan natuurlijk niet zonder een gelijkwaardige “output”. En ook daar onderscheiden de eerstelijns opkopers zich expliciet. Zij beschikken over een groot aantal afzetkanalen, stuk voor stuk relaties door de vele jaren heen opgebouwd.
De VSV is de spreekbuis voor de leden. Zij behartigt de ledenbelangen op alle denkbare niveaus. Hierbij kan gedacht worden aan onder andere: het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (o.a. RDW en LIV), het Ministerie van Financiën (o.a. de Belastingdienst en het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting), het Ministerie van Justitie (Centraal Justitieel Incasso Bureau), autoverzekeraars, expertisebureaus en verder alle andere relevante organisaties in de autobranche.
De VSV heeft in haar bestaan al diverse mijlpalen bereikt. Zo heeft zij een zetel in het Platform Dienstverlening RDW (PDR), heeft zij het voor elkaar gekregen dat, onder bepaalde voorwaarden, incomplete ketekenbewijzen mogen worden gevrijwaard, is zij bedenker en mede-oprichter van de Nederlandse Restwaarde Markt (tegenwoordig het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit genaamd, zie verder), is op haar initiatief de ondergrens van de Inkoopverklaring verhoogd van € 227,00 naar € 500,00 en heeft zij de teruggaaf van BPM bij uitvoer (voor schadevoertuigen zonder 'Verbod voor het rijden op de weg') van de 'ondergang' weten te redden. De VSV heeft, na haar oprichting in 1995, in korte tijd een meer dan volwaardige positie binnen de autobranche veroverd en bezet deze vandaag de dag nog steeds.
De VSV telt op dit moment 34 leden. Op zich lijkt dat niet veel, echter deze 34 'eerstelijns' bedrijven hebben tezamen een marktaandeel van zo'n 90%! Uit bijgaand overzicht (Kengetallen VSV 2023) kunt u opmaken dat onze bedrijven maar liefst 34.500 voertuigen per jaar verhandelen met een totale branche-omzet van 313 miljoen Euro. De VSV-leden vormen tezamen derhalve een serieus te nemen bedrijfstak!
Economisch Totaal Verlies-voertuigen (85%), allen reparabel (!), worden opgehaald, doorverhandeld en vervolgens door 'onze' klanten hersteld. De afzet van deze voertuigen vindt plaats zowel op de Nederlandse als de buitenlandse markt. Technisch Totaal Verlies-voertuigen (15%) mogen niet worden gerepareerd en worden, onder strikt toezicht, in Nederland verplicht gedemonteerd.
Het aanbod van soorten schadevoertuigen is breed. Het kan gaan om: personenauto's, bestelauto's, vrachtauto's, schademotoren, scooters en overige schadevoertuigen, zoals caravans, aanhangwagens, landbouwvoertuigen, vaartuigen en bijzondere voertuigen. Personenauto's hebben hier verreweg het grootste aandeel (76%).
|
|
|
|
|
|
|
|
Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) |
|
|
| |
|
Uw voertuig total loss? En dan . . . ? |
|
|
| | |
|
|
|
|